Saturday, August 20, 2011

orang kaya????

lagi 3 bln majlis pernikahan aku...huhu...27/11/2011...akhirnya...hubungan kami yang cukup lama ni dapat bertahan sampai sekaranag...honestly...bukan semudah yg orang nampak....


bila nak dekat majlis ni..money...money...money....rasa x cukup je...huhu...dengan siapkan umah yg kami bakal duduk...umah parents...kad jemputan,beg kertas n barang2 yg nak dimasukkn dalam beg lagi...huhu...nasib baiklah 'dia' selalu membantu menguruskan semuanya...masa ni lah teruji siapa pasangan kita...

apa yang aku nak coretkan kali ini ialah 'kisah orang kaya'

kisah berlaku di kota tinggi...........

"yang...jom tengok2 aircond"
"ok...bleh je...aritu tgk kat katalog...kat pasir gudang tu harga nya 7++"
"yeke...huhu...ada duit ke kita ni?"
"aik...nak beli ke x?klu xnak xpe...I xkisah"
"xpelah...kita tgk2 je lah..."

xde istilah tengok2 untuk aku..penat2 jalan  xkan la xbeli kan...bulan pose ag...panas terikk....huhu...dugaan...

"B..kita tgk kat court maut la...kdg2 harga dia murah jg klu beli cash..."
"boleh jg...tp betul ke murah??"
"ala...tengok je..."

sampai je kat kedai tgn aku terus dengan pantasnya mengambil katalog aircond....
WOW!...RM999 untk 1.5hp...murah....

"b...ni harga dia 999...samsung"
samsung tu kene highlight kan klu nak bg tau 'dia'...dia kata x nak cap china..nnt cepat rosak...huhu...klu aku asai boleh je...huhu....
"murah ke tu?"
"murah la tu b...slalunya 1hp pun dah 800"
"macam mahallah yang"
"la...hehe...B ni...betul ke xnak?"

aku pun berlagak la seperti tahu sangat pasal membeli belah, panggillah promoter kat situ...
"Dik...stock aircond yang ini ada lagi x?"
"kejap ye kak...saya cek jap"
"kak...ada 30 unit je dalam stock"
(dalam malaysia ye..bukan stock kedai)

"huhu...baru bulan lepas beli katil...nak beli aircond ke yang....MACAM ORANG KAYA LAK...."
"HAHA....biasalah....bulan depan kita beli peti ais plak.."
"ha?betul ke?huhu...ada duit ke?"
(cuak la 'dia', mana nak cr duit ag....hehe)

sebenarnya 'aircond tu bkan laaa kitorang perlukan sgt...tp...memandangkan keluarga 'dia' x biasa dengan cuaca bahang jb...kitorang pasang la untuk keselesaan keluarga berehat sebelum majlis kami....

;;

Template by:
Free Blog Templates