Thursday, October 1, 2009

mencari jodoh...

ketika mendengar lagu 'wali band'..cari jodoh..aku terfikir..mungkin ramai diluar sana merintih nasib seperti itu..mungkin sukar mendapat pasangan yang serasi, ataupun tidak bernasib baik dalam bercinta..atau terlalu memilih sehingga tiada yang sempurna di matanya.."Cantik"..mungkin betul kata orang, cantik adalah bonus..tapi betulkah kecantikan menjadi jaminan kita akan temukan cinta yang sejati? cukuplah memiliki cantik di hati, kaya budi pekerti..bagiku itu juga 'bonus', cuma itu boleh dikatakan 'Bonus' akhir tahun...kadang-kadang aku mengharapkan perubahan di dalam pemikiran masyarakat kini. yang hanya memandang pada luaran..bayangkan kamu menerima hadiah yang berbungkus cantik, tetapi di dalamnya buruk dan busuk, akan hilang kecantikan itu kan. tetapi hadiah yang bungkusannya tidak cantik, tetapi di dalamnya intan yang mahal, akan jatuh sayang kita padanya..itu maksudku...kecantikan dari dalam menjamin cinta yang lebih tulus dan sejati..sekarang aku lebih menghargai diriku sendiri, mengahargai segala kelebihan yang ada di dalam diri, mungkin xbanyak, tapi adalah ckit2...hehe...aku mengharapkan orang-orang lain juga akan berfikiran sama seperti aku..yakin pada diri dan jadi diri sendiri...cinta...ia akan hadir dan bila ia hadir biarlah ia cinta sejati...

0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates