Thursday, November 19, 2009


Aku rasa mesti semua orang kat muka bumi ni pernah rasa perasaan malas dan takde mood nak layan orang sekeliling kan..kita selalu mencari alasan...biasalah kalau perempuan, sindrom PMS la...jgn xtahu lelaki pun ada sindrom yang sama dan lebih kerap berlaku berbanding perempuan...

Pernah satu masa, aku rasa lebih gembira kehidupan bila 'single'..itu perasaan masa datang mood tak baik ni la..tidak bersyukurnya aku dengan apa yang telah aku miliki..kalaulah aku ni bersifat pentingkan diri sendiri dan hanya pikirkan perasaan sendiri, 'dia' mungkin bukan lagi milikku.

Biasalah, masa tu berputar, dan saat-saat sengsara melawan perasaan itu telah berakhir...aku gembira aku masih bertahan dan mampu mempertahankan hubungan kami...memang kebahagiaan itu tidak datang bergolek, kalau ringan pun xdatang melayang kata orang..

Sebenarnya, kebanyakan kita tidak sedar bahawa keruntuhan sesuatu hubungan itu kadang-kadang berpunca dari diri kita sendiri..kita tidak bercinta dengan mesin mahupun robot..yang telah di 'setting', untuk bertahan dengan kerenah kita dan terus bertahan dengan sikap kita...kesabaran ada batasnya..kita kena selalu sedar diri, sikap yang negatif perlu dilawan bukan dilayan....

Good luck untuk aku dan kawan-kawan aku dalam exam last paper for this sem...enjoy sangat sem ni, mungkin ini lah saat-saat kami mengumpul kegembiraan sebelum berpisah tahun hadapan...love you all...

0 comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates