Thursday, November 19, 2009

Banyak perkara yang lelaki tidak tahu dan tidak ambil berat tentang wanita disisi mereka...

Wanita seorang insan yang emosional. Pertimbangan mereka lebih banyak dipengaruhi oleh perasaan mereka. kalau wanita tanya kepada lelaki tentang pilihan mereka, kebanyakan mereka hanya mengharapkan persetujuan pada pilihan mereka. tidak susah, hanya perlu bersetuju, andai kata citarasa kamu berbeza, tolak dengan cara yang tidak merendahkan pilihan mereka. wanita tidak suka dikritik secara terus.

Wanita juga mempunyai sifat ego yang tersendiri. Andai kata berlaku sesuatu pergaduhan, wanita juga kadang-kadang jarang mahu mengalah. Itulah ego mereka. Sebagai pasangan, kamu perlu pandai memujuk, tegur kesilapan mereka setelah suasana kembali reda dan tenang. Jangan mengungkit ketika wanita tengah bengang, ia hanya akan mengundang bahaya pada hubungan kamu. Walaupun begitu, wanita juga tidak suka andai kamu terus-terusan mengaku bersalah walaupun dengan terang teman wanita kamu yang bersalah. Ia akan menjadi menjengkelkan..

Walaupun teman wanita kamu seorang yang cantik atau mempunyai rupa, mereka tidak suka kamu terlalu merendah diri sehingga merasakan tidak layak disampingnya. Kamu sepatutnya cuba meningkatkan keyakinan diri dan cuba menjaga penampilan diri agar personaliti kamu lebih menyerlah.

Wanita sukakan lelaki yang pandai membuat mereka ketawa dan tersenyum sepanjang hari. kamu perlulah pandai membuat usikan manja agar hubungan kamu sentiasa mekar dan tidak membosankan. Lelaki juga harus pandai memuji bersesuaian dengan tempat dan masanya. Jangan memuji tidak kene masa, silap hari bulan boleh menimbulkan prasangka.

Wanita juga mahukan lelaki yang memimpinnya. Seorang lelaki yang memimpin hubungan menjadikan dia lebih istimewa di mata wanita. jangan takut untuk menegur kesilapan teman wanita kamu. Tegur secara berhemah. semakin pandai kamu memujuk, semakin wanita kamu menuju kearah kesempurnaan wanita idaman kamu.

1 comments:

mirna said...

Jangan remehkan perkara kecil kerana kadang-kadang besar kesannya dalam hati wanita.

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates